lørdag den 20. oktober 2012

Mm.. Marengskys! :*

Jeg spurgte min lillebror igår: "Hvad kunne du godt tænke dig at lave her en af de sidste dage i ferien?" Jeg fik svaret: "Jeg vil bare gerne bage lidt med dig og så måske spise italiensk mad om aftenen :)"

Uhh, en lille smule rørt, eftersom mor havde forslået tivoli, Zoo i København osv. i den dur. Men han ville såmænd bare gerne have lidt søskende tid!

Så det endnu med at vi brugte hele formiddagen på at lave opskrifter fra hans "Shrek Kogebog". Herunder Lava-suppe (lækker tomatsuppe - overraskende god), en omgang "De 3 blinde mus' ostemadder" bagt i ovnen med lækkert ostefyld. 

Sidst men ikke mindst Prinsesse Maregnskys!

Og må jeg have lov at sige, at det er den nemmeste opskrift der findes på lidt godt til sukker tanden...

Til ca. 30 stk.

5 past. æggehvider
250 gr. sukker
Friske bær
Vanilje is

Fremgangsmåde:

Start med at tænde ovnen på 120 grader (luftvarm)



Start med at piske æggehviderne, indtil de skummer let. Tilsæt derefter ALT sukkeret og pisk indtil konsistensen er smidig, klæbrig og skinnende.




Put evt. "dejen" i en sprøjtepose.




Sæt små toppe på en bageplade med bagepapir på.




Sørg for at de ikke bliver alt for høje :) Bag derefter i cirka en times tid i ovnen.




Det færdige resultat! Skær lidt vaniljeis til og hav lidt friske bær til så det ikke bliver aaaaaaaaaalt for sukkersødt :)


Rigtig god weekend derude ....

Klem Kristine

2 kommentarer:

  1. Sikke en sød lillebror der bare gerne vil bruge tid sammen med son søster :-)

    SvarSlet

Jeg ville blive så glad, hvis du efterlader en kommentar ! :)